J-pouch - Ćwiczenia Kegla (Kegel Excercises)
Informacje na temat stomii oraz j-pouchaObrazek tytułowy

Ćwiczenia Kegla (Kegel excercises)

J-pouch

Ćwiczenia te mają na celu wzmocnienie mięśni zwieracza odbytu, a więc mięśni, które pozwalają kontrolować wypróżnianie się.

Ćwiczenia można rozpocząć już przed operacją, a następnie wznowić je 3 tygodnie po operacji wytworzenia wewnętrznego zbiornika jelitowego.

Ćwiczenia polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni zwieracza odbytu: ściśnij mięśnie, tak jakbyś próbował powstrzymać wypróżnienie; trzymaj napięte i licz do dziesięciu. Następnie rozluźnij mięśnie i znów licz do dziesięciu. Powtórz to dziesięć razy - to stanowi jeden zestaw.

Takich zestawów należy wykonać sześć do dziesięciu dziennie lub tyle, ile zaleci lekarz.

Takie ćwiczenia można wykonywać o dowolnej porze i w dowolnej pozycji, na stojąco, na siedząco lub na leżąco. W związku z tym można je wykonywać w czasie na przykład pracy, jazdy samochodem, oglądania telewizji.

Zwykle przed operacją zamknięcia stomii wykonuje się pomiar siły mięśni zwieracza odbytu.

Do góry
Strona ma charakter wyłącznie informacyjny i korzystanie z niej nie może zastąpić porady lekarskiej.
Autorka i webmaster: